16-02-14

Aansluitende jeans - eindelijk tevreden over de pasvorm

De pasvorm van de jeansbroek is eindelijk goed. Niet te wijd, maar gewoon lekker. Dit model kan nog prima van jeans zonder stretch gemaakt worden.

Een héél beweeglijk jongetje heeft er de hele dag in gelopen, gesprongen, gerend en gespeeld en de broek is gewoon goedgekeurd.

Van deze broek gaan we een Pattern 9 patroon maken. Dat is het natuurlijk voor een groot deel al: voorpand, achterpand en heuppas staan op de goede manier in de computer. Dat wil zeggen dat ze uitgeprint kunnen worden in de maat die wordt ingevoerd: of het nu een standaardmaat is of niet zo standaard.

Nu moeten alle patroondelen die daarvan afgeleid worden nog geprogrammeerd worden: de voorzak, de gulp en de flap onder de rits, en natuurlijk de achterzak. Met de goede lijnen, die meeveranderen als er een andere maat wordt ingevoerd.
Dat is heel leuk om te doen, maar ook erg tijdrovend. Bovendien is het voorjaarsvakantie, dus deze week zal er wel niet zo veel van komen.

En dan moet er nog een beschrijving worden gemaakt - al even tijdrovend.

Als ik een eind op weg ben met de beschrijving, zal ik een oproep plaatsen voor testpersonen. Omdat dit echt een op-maat-broek is, is het denk ik het leukst om de computer de patronen te laten tekenen aan de hand van genomen maten, en niet van standaardmaten. Omdat ik dan niet naar iedereen hetzelfde patroon kan sturen, maar voor elke broek een apart patroon moet maken, ga ik maximaal tien testpersonen een patroon sturen. Denk er dus alvast over na of je bij die tien wilt horen, en houd Pattern 9 hetzij hier, hetzij op Facebook, goed in de gaten. Je kunt je ook bij voorbaat vast aanmelden, maar echte aanmeldingen zijn pas compleet met de juiste maten, en welke dat zijn, zal ik bij de oproep aangeven.

Geschikt voor kinderen met lichaamslengte tussen 90 en 170 cm.


Geen opmerkingen: