01-02-14

Op naar het volgende model

Terwijl we wachten op de reacties van de testnaaisters die de broek met elastiek en nepgulp aan het maken/patroon aan het bekijken zijn, richt ik me vol enthousiasme op het volgende model: een aansluitende spijkerbroek voor de iets grotere jongens.

Het lijkt me heel erg leuk om de werkwijze te volgen die door spijkerbroekenfabrikant Ande Whall online is gezet (en waarover ik het vorige blogje schreef), dat betekent knopen in de gulp en echte jeansnaden maken. Bijvoorbeeld.

Het ontwerp is natuurlijk van mezelf. De maten werden bij mijn 10-jarige zoon genomen en de gedachten gingen over de pasvorm. We proberen een model met aan de voorkant toelopende pijp, de zijnaden zijn dus schuin naar voren verlegd.

Mocht er iets te melden zijn, laat ik het zeker weten! Voorlopig nog even cijfertjes en lijntjes. En goed de werkwijze bestuderen, hoeveel naadtoeslag er moet worden geknipt etcetera etcetera.

Geen opmerkingen: